Як правильно скласти резюме?

Как-составить-резюме

Резюме – це коротка інформація про людину. У резюме вказується прізвище, ім’я, по батькові (останнє не обов’язково), вік, телефон для зв’язку, останні місця роботи, знання комп’ютерних програм, особисті якості людини, громадянство, сімейний стан, чи є діти, місце проживання.

Як грамотно скласти резюме для роботодавця?

Є ряд спеціальностей, де важливо, щоб в резюме була фотографія, наприклад для вакансій секретар, адміністратор, ця людина представляє компанію – це обличчя фірми. І всі хочуть щоб дівчина на цій посаді була красивою.

Не варто забувати і про те, що в день може прийти велика кількість людей на співбесіду і щоб вас не забули, можна розмістити фото в резюме або виділити його трохи на тлі інших. Наприклад, принести резюме в кольоровому файлі, внизу або збоку додати невеликий візерунок.

Тепер, розповімо про все докладно.

З чого почати складання резюме?

Відкриваємо документ в програмі Microsoft Word будь-якої версії. У першому рядку друкуємо ПІБ, ставимо двокрапку, а поруч повністю прізвище, ім’я та по батькові.

Далі вказуємо дату і місце народження, в дужках краще вказати вік, щоб відділ кадрів (або роботодавець) не гаяв час на визначення вашого віку.

Вказуємо громадянство, місце проживання, так як людина може бути прописаний в одному місці, а жити зовсім в іншому місці. Наприклад, дружина могла переїхати до чоловіка і не міняти прописку. Багато людей приїжджають з інших міст або села працювати в великі міста.

Якщо в місті є лінія метро, то вказуємо станцію (або станції) поруч з місцем проживання.

Вказуємо мобільний телефон для зв’язку.

Після ПІБ можна вказувати дані в будь-якій послідовності, головне, щоб вони були присутні в резюме.

Досвід роботи.

Далі друкуємо фразу «досвід роботи». Вказуємо останнє місце роботи.

Спочатку ставимо дату (місяць і рік, число тут ролі не грає). Перша дата – це коли людина прийшла на роботу і рік, далі ставимо тире і ставимо дату коли пішов. Якщо людина ще працює, то після тире пишеться фраза «по теперішній час».

Наступною рядком слід назва фірми: ТОВ «Ромашка», ЗАТ «Ірис».

Далі назву вакансії, яку ви займали, наприклад: флорист, адміністратор, секретар, менеджер по туризму. Бажано виділити жирним шрифтом.

Далі перераховуємо обов’язки і функції, які ви робили на своєму робочому місці. Наприклад опис для флориста: спілкування з клієнтами по телефону і в залі, догляд за рослинами в горщиках, прийняття поставки, робота з касою, інвентаризація товару і далі що ви ще робили на цій посаді.

Нижче за аналогічним прикладом опис місця, в якому ви працювали до цієї фірми.

Освіта.

Вказується період, коли ви навчалися в інституті, наприклад 2001-2006 рр.

Пишеться повністю назва інституту, потім в дужках скорочена форма.

Вказується факультет і спеціальність, яку ви отримали. Якщо у вас червоний диплом, то можна це вказати.

Курси.

Якщо є наявність сертифіката і будь-яких курсів, то варто в резюме їх вказати. Це величезний плюс.

Знання ПК.

ПК – це персональний комп’ютер. Варто вказати комп’ютерні програми, які ви знаєте і на якому рівні. Word, Excel, Power Point – базові знання, skype, інтернет.

Зараз часи Інтернету, технологій і багато хто користується безкоштовними чатами для спілкування, можна додатково вказати, що у вас є і ви вмієте користуватися чатами WhatsApp і Viber.

Захоплення та інтереси.

Читання книг, спорт, подорожі – перерахуйте те, що вам цікаво в житті. Це розповість про вас, як про різнобічному людині.

Особисті якості.

Вказуємо особисті якості: відповідальність, комунікабельність (або товариськість – це одне і теж), пунктуальність, дисциплінованість.

Додатково.

Дану графу можна доповнити наявністю водійських прав, вказати стаж водіння, наявність медичної книжки, можливість переїзду в інше місто, готовність до відряджень. Знання іноземної мови або декількох.

При заповненні інформації можна користуватися Інтернетом, знайти вашу посаду і подивитися як інші люди вказують інформацію і подивитися, як розміщують вакансію роботодавці на цю посаду, доповнити своє резюме.

Мало інформації – це погано, краще написати якомога більше інформації, щоб роботодавець мав про вас хорошої думки.

При складанні резюме на сайтах про роботу, є готові шаблони, іноді є вибір слів і фраз зі списку – це полегшує складання резюме і час на його заповнення.

В ідеалі вся інформація повинна уміщатися на 1 аркуші формату А 4, можливо і більше. В такому випадку кращим рішенням буде роздрукувати резюме на 1 аркуші з 2 сторін.
Бажано не складати його, а покласти в прозорий файл, а потім в тверду папку.

Зазвичай разом з резюме приносять і інші документи: диплом про закінчення інституту, наявність курсів і сертифікатів. Тому краще підготувати їх заздалегідь і покласти в окрему папку.

Якщо вік наближається до 30 років, то жінку обов’язково запитають про дітей. Тому що якщо вони є, то вони часто хворіють, а це означає що співробітника часто вже не буде на робочому місці і робота буде стояти або покладатися на іншого співробітника і не завжди йому будуть грошові доплати.

Якщо є бабусі, дідусі, няня, то варто сказати, що ви не будите сидіти вдома на лікарняному, що ви будете працювати і не підведе колектив.

Резюме – це ви, ваша візитна картка. Напишіть інформацію таким чином, щоб роботодавець звернув на вас увагу.

У нашому світі людина не завжди знаходить вакансію за фахом, на якій навчався в інституті, тому резюме можна трохи змінювати під кожну фірму.

Щоб кожен раз не виправляти, створіть шаблони, кілька варіантів резюме на робочому столі комп’ютера і в роздрукованому вигляді.

До співбесіди варто подивитися інформацію в Інтернеті і почитати відгуки про фірму. Не завжди трапляються чесні роботодавці, які вказують правдиву інформацію. Буває так, що потрібно за щось платити, фірма не виплачує гроші, занадто великі вимоги, графік роботи 6 \ 1 або потрібно щось поширювати по організаціям.

На співбесіду краще приїжджати охайно одягненим і з роздрукованим резюме.

Дивіться також...